Saturday, January 31, 2004

قابل توجه علاقه مندان سفر به استراليا :
جام جم آنلاين: وقتي به استراليا مي رويد معلوم نيست حتما با نيش يك مار يا آرواره يك كوسه با زندگي وداع كنيد.
اما هر سال نزديك به 400 جهانگرد در استراليا كشته مي شوند.
گزارش سازمان دولتي آمار اين كشور نشان مي دهد كه در سال 2002 سيصد و شصت و سه جهانگرد در سال 2000 سيصد و هفتاد و هفت جهانگرد و در سال 1998 سيصد و هفتاد و يك جهانگرد در استراليا كشته شدند.
محبوبيت ورزش هاي غيرعادي باعث مي شود كشته شدن جهانگردان به شيوه اي خشن پنج برابر مردم خود اين كشور باشد به طوري مرگ يك نفر از هر سه جهانگرد بر اثر عوامل بيروني مثل غرق شدن يا تصادف پيش مي آيد.
مرگ جهانگردان بالاي 55 سال بر اثر سكته هاي مغزي و قلبي يا عوامل مشابه پيش مي آيد. مردان دو برابر زنان جهانگرد مي ميرند و افراد 25 تا 34 ساله و بالاتر از 55 ساله بيشتر در معرض خطر قراردارند.
خودكشي بين جهانگردان جوان نيز رايج است به طوري كه در 6 سال گذشته 45 نفر در سنين زير24 سال در ماه هاي گرم تابستان ژوئيه تا اوت براثر خودكشي مردند.
در اين مدت نزديك به صد نفر غرق شدند، 283 نفر در تصادف اتومبيل و 22 نفر توسط ديگران كشته شدند.
بيشتر تلفات مربوط به انگليس است كه در مقايسه با 63 هزار انگليسي كه هر ماه به اين كشور مي روند چندان زياد نيست.
هر ماه به طور متوسط 430 هزار جهانگرد به استراليا مي روند. سال گذشته يك شناگر انگليسي به وسيله يك ماهي مرموز كشته شد و يك جهانگرد آلماني را نيز تمساحي در پارك ملي كاكادو به قتل رساند.
در سال 2000 يك جهانگرد انگليسي كشته و جهانگرد انگليسي ديگري به 20 سال زندان محكوم شد. جرم او كشتن 15 نفر و آتش زدن اجساد آنان در كوئينزلند بود.

No comments: